activites/the-civil-conflict-consequences-of-world-bank

Mardi 15 mars 2016 de 11 h 45 à 13 h

The Civil Conflict Consequences of World Bank & IMF Program Lending - conférence du CSI

Lieu : Salle 3244, Pavillon Charles-De Koninck, Université Laval

Le Centre sur la sécurité internationale (CSI) est heureux de recevoir le professeur Rodwan Abouharb, de l'University College London, qui va venir parler des impacts des programmes de la Banque mondiale ainsi que du Fonds monétaire international dans les conflits.

Résumé : In research with Professor David Cingranelli at Binghamton University Rodwan Abouharb investigate the effects of World Bank and IMF program lending on civil conflict in countries under these programs. They argue that because program lending usually increases hardship for the poor that this results in greater unrest in these countries. Based on an analysis of 131 developing countries since 1981 they show that, on average, countries under program lending face an increased prevalence of anti government protest, riots, and rebellion.

Information : csi@hei.ulaval.ca