Répertoire du personnel administratif et enseignant

Catinca Adriana Stan

Catinca Adriana Stan


Professor

Associate member of ESEI

Assistant Professor, Department of Teaching and Learning Studies, Faculty of Education.

Recent publications:

  • Stan, C. A., Zarié, A. et Vallée-Longpré, J. (2019). Lire et interpréter des tableaux anciens avec des élèves du primaire. Spirale (64), p. 11-27.
  • Boublil-Ekimova, H. et Stan, C. A. (dir.) (2018). Macroplanification en enseignement : principes, concepts et critères. Québec : Presses de l’Université Laval.
  • Stan, C. A. et Kaszap, M. (2019). Création, effacement et résurgence des frontières : un regard longitudinal sur les représentations territoriales de la Nouvelle-France et du Québec. In Falaus A. et Tomoiaga, L. (dir.) Multiculturalism and the need for recognition. The Border: world reconfigurations of the 21st Century (p. 101-120). Bucarest: Eikon.
  • Stan, C. A. et Kaszap, M. (2019). Multiculturalism and Nationalism in the Teaching of History in Quebec. In Falaus A. et Tomoiaga, L. (dir.) Multiculturalism and the need for recognition. The Border: world reconfigurations of the 21st Century (p. 361-374). Bucarest: Eikon.
  • Bublil-Ékimova, H. et Stan, C. A. (2018). Introduction. Dans Boublil-Ekimova, H. et Stan, C. A. (dir.) Macroplanification en enseignement : principes, concepts et critères (p.1-7). Québec : Presses de l’Université Laval.

Research interests

    • Didactics in human sciences
    • Citizenship education
    • Cultural history and teaching practices